Пошук |
---|
Вхід на сайт |
---|
Календар |
---|
Статистика |
---|
Онлайн всего: 2 Гостей: 2 Пользователей: 0 |
Друзі сайту |
---|
14:53 Бомбардувальник Ту-4 | |
Крадіжки і копіювання, як частина розвитку авіації СРСР, на прикладі бомбардувальника Ту-4 Уже не новина, що росія намагається повернути велич Радянського Союзу. Однак ця велич у багатьох сферах була сформована за допомогою крадіжок і копіювань. Наприклад, найбільш відомий радянський плагіат в авіаційній галузі – це створення бомбардувальника Ту-4 на основі американського боїнга В-29 з поршневими двигунами. Сьогодні ми розповімо, яким чином це сталося. СРСР зберігав нейтралітет у війні проти Японії до серпня 1945 року, тож протягом фактично усієї Дсв літаки, які, воюючи в Азійсько-Тихоокеанському регіоні, розбивались чи робили вимушені посадки на радянській території, були конфісковані. Таким чином лише протягом 1944 року до совітів потрапили 3 стратегічні бомбардувальники В-29, що належали США, які на той час були союзниками СРСР. Влада Сполучених Штатів вимагала повернути літаки та їхні екіпажі, однак Радянський Союз інтернував їх, скориставшись власним нейтралітетом. Людей розмістили у спеціальному таборі для військовополонених пілотів, звідки НКВС організували їм втечу в січні 1945 року. Самі ж бомбардувальники перевезли до Москви, де їх передали конструкторському бюро Туполєва. Сталін наказав керівнику бюро – авіаконструктору Андрію Туполєву – створити точну копію боїнга В-29. Варто зазначити, що Туполєв уже встиг відчути “принади” комуністичної репресивної машини. Ще в 30-х роках чоловіка заарештували за шкідництво і заслали в табори, щоправда, під час війни звільнили. Подібна доля спіткала і багатьох його колег. Тож працівники конструкторського бюро справді взялись за створення точної копії, щоб знову не потрапити в неласку до партії. Один із боїнгів повністю розібрали, другий – лишили, щоб мати готову модель, а третій – відправили на полігон для навчальних польотів. Створення першої копії бомбардувальника тривало понад два роки. До США відправили радянських агентів, щоб дістати усе, що стосувалось В-29: деталі, плани, шини або інформацію. Частину деталей змінили відповідно до можливостей радянського виробництва. Радянським конструкторам вдалося скопіювати фактично усе, включно з проблемами, які не змогли розв’язати американські інженери під час розробки В-29. Зокрема, лишились труднощі із роботою регулятора пропелера, центральною системою оборони, шасі, видимістю лобового скла та ін. Перший бомбардувальник, який назвали Ту-4, презентували на параді до Дня авіації у 1947 році. Однак дієздатну модель, на основі якої налагодили масове виробництво, створили лише через два роки. До 1960-х років Ту-4 були на озброєнні у радянської армії, але їх жодного разу не випробовували у справжніх боях. Хоча можна припустити, що у цих радянських бомбардувальників було б вкрай мало шансів проти західних країн. Адже поки СРСР займався копіюванням, військова авіація США і Європи почала використовувати реактивні двигуни замість поршневих, що зробило їхні літаки суттєво боєздатнішими. Перегляньте статистику 99 | |
|